کاغذ بالکی چیست؟

پنج شنبه 21 بهمن 1400 1160 بازدید کننده گروه آخرین اخبار

کاغذ بالکی چیست؟

کاغذ بالکی (Bulky Book Paper) که به نام های کاغذ سبک. کاغذ سبک‌بال. کاغذ کتاب وکاغذ سبز نیز شناخته میشوند یکی از انواع کاغذ است که در دو رنگ کرم و طوسی تولید میشود بیشتر برای چاپ کتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.معروف ترین نوع این کاغذ کاغذ سوئدی میباشد. در قسمت زیر به ویژگی های کاغذ بالکی میپردازیم.

1-بازیافت سبز

همانطور که در قسمت بالا گفته شد کاغذ بالکی در دو رنگ کرم و طوسی تولید میشود و از هیچ ماده شیمیایی برای سفید شدن آن استفاده نمیشود و به‌ راحتی به چرخۀ طبیعت بازمی‌گردد و کاملا با محیط زیست سازگار است به همین دلیل به آن کاغذ سبز نیز گفته می شود.

2- رنگ مناسب

کاغذ بالکی  برای چاپ کتاب از کاغذ های سفید مناسب تر هست چرا که به دلیل رنگی که دارد (کرم و طوسی) نگاه کردن طولانی مدت به آن موجب خستگی چشم ها نمی‌شود همینطور این رنگ برای مطالعه بهتر از کاغذهای سفید هست زیرا انعکاس نور از کاغذ موجب آزار چشم ها نمی شود.

3- وزن کم

ساختار این نوع کاغذ نسبت به کاغذ معمولی (70 گرم) از نظر وزنی سبک تر و از نظر ضخامت کمی بیشتر میباشد که باعث میشود کتاب های قطور از وزن کم تری برخوردار شوند و و دارای حمل و نقل راحت تری باشند.

4- مناسب برای نت برداری

همانطور که در قسمت های بالا توضیح داده شد کاغذ بالکی به سبک وزن بودن و رنگی که دارد امکان نت برداری و یاددشت را برای خواننده راحت تر میکند .

5- جلوگیری از کپی

یکی از مهم ترین مزیت هایی که کاغذ بالکی دارد این است که امکان کپی کردن در این نوع کاغذ وجود ندارد که باعث میشود حقوق کسی پایمال نشود و از نویسنده حمایت شود.

6- تفاوت کاغذ بالکی با کاغذ کاهی

کاهی یکی از انواع کاغذ هاست که به دلیل ضخامت .شفافیت و کیفیت پایین آن به عنوان چک نویس و بسته بندی با قیمت ارزان استفاده میشود ونمیتوان ازآن در صنعت چاپ استفاده نمود.

در مقابل کاغذ بالکی به دلیل ضخامت.وزن و مزایای فوق العاده ای که دارد برای چاپ کتاب و متون بسیار بهتر است.

 

کاغذ های بالکی را میتوان درچاپ اوراق اداری –سررسید-سر برگ –پاکت و ...نیز استفاده نمود.

 

تدارکات چاپ شیراز امیدوار است که این مقاله برای شما مفید واقع شده و از آن لذت برده باشید.


کاغذ بالکی چیست؟تدارکات چاپ شیراز2/10/2022کاغذ بالکی چیست؟کاغذ بالکی (Bulky Book Paper) که به نام های کاغذ سبک. کاغذ سبک‌بال. کاغذ کتاب و... کاغذ بالکی چیست؟کاغذ بالکی (Bulky Book Paper) که به نام های کاغذ سبک. کاغذ سبک‌بال. کاغذ کتاب وکاغذ سبز نیز شناخته میشوند یکی از انواع کاغذ است که در دو رنگ کرم و طوسی تولید میشود بیشتر برای چاپ کتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.معروف ترین نوع این کاغذ کاغذ سوئدی میباشد. در قسمت زیر به ویژگی های کاغذ بالکی میپردازیم.1-بازیافت سبزهمانطور که در قسمت بالا گفته شد کاغذ بالکی در دو رنگ کرم و طوسی تولید میشود و از هیچ ماده شیمیایی برای سفید شدن آن استفاده نمیشود و به‌ راحتی به چرخۀ طبیعت بازمی‌گردد و کاملا با محیط زیست سازگار است به همین دلیل به آن کاغذ سبز نیز گفته می شود.2- رنگ مناسب کاغذ بالکی  برای چاپ کتاب از کاغذ های سفید مناسب تر هست چرا که به دلیل رنگی که دارد (کرم و طوسی) نگاه کردن طولانی مدت به آن موجب خستگی چشم ها نمی‌شود همینطور این رنگ برای مطالعه بهتر از کاغذهای سفید هست زیرا انعکاس نور از کاغذ موجب آزار چشم ها نمی شود.3- وزن کمساختار این نوع کاغذ نسبت به کاغذ معمولی (70 گرم) از نظر وزنی سبک تر و از نظر ضخامت کمی بیشتر میباشد که باعث میشود کتاب های قطور از وزن کم تری برخوردار شوند و و دارای حمل و نقل راحت تری باشند.4- مناسب برای نت برداریهمانطور که در قسمت های بالا توضیح داده شد کاغذ بالکی به سبک وزن بودن و رنگی که دارد امکان نت برداری و یاددشت را برای خواننده راحت تر میکند .5- جلوگیری از کپییکی از مهم ترین مزیت هایی که کاغذ بالکی دارد این است که امکان کپی کردن در این نوع کاغذ وجود ندارد که باعث میشود حقوق کسی پایمال نشود و از نویسنده حمایت شود.6- تفاوت کاغذ بالکی با کاغذ کاهیکاهی یکی از انواع کاغذ هاست که به دلیل ضخامت .شفافیت و کیفیت پایین آن به عنوان چک نویس و بسته بندی با قیمت ارزان استفاده میشود ونمیتوان ازآن در صنعت چاپ استفاده نمود.در مقابل کاغذ بالکی به دلیل ضخامت.وزن و مزایای فوق العاده ای که دارد برای چاپ کتاب و متون بسیار بهتر است. کاغذ های بالکی را میتوان درچاپ اوراق اداری –سررسید-سر برگ –پاکت و ...نیز استفاده نمود. تدارکات چاپ شیراز امیدوار است که این مقاله برای شما مفید واقع شده و از آن لذت برده باشید.5.0